بازار هفتگی خسروشاه

   بازار هفتگی خسروشاه در روز های سه شنبه در خیابان ورزش برپا می شود. این بازار رونق خاصّی دارد و بیشتر مردم خسروشاه و منطقه ترجیح می دهند خرید مایحتاج موردنیاز خود را از این بازار انجام دهند. 

   اهمیّت این بازار از گذشته تا کنون، از آنجا مشخّص می شود که شمارش روز های هفته در خسروشاه، بر ارساس روز بازار طبقه بندی شده. بدین ترتیب که روز سه شنبه را «بازارگونی» یعنی روز بازار؛ دوشنبه را «بازارآخشامی» یعنی عصر بازار؛چهاراشنبه را نیز «بازارسحری» به معنی صبح بازار نام نهاده اند. حتّی در منطقه ی اسکو، سه شنبه را خسروشاه نامیده اند. 

   یکی از نکات جالب درمورد بازار خسروشاه این است که این بازار در مناطق اطراف تنها بازار هفتگی است که روز سه شنبه برگزار می شود و این باعث شده که روز چهارشنبه سوری نیز در این منطقه در روز سه شنبه برگزار گردد! چون مردم روز قبل از چهارشنبه سوری، طبق روال همیشگی به بازار می آیند تا خرید خود را انجام دهند، بازاریان نیز لوازم عید و ابزار و وسایل آتشبازی را که مناسب آن زمان است می فروشند. از این رو همان روز نیز مراسم چهارشنبه سوری برگزار می گردد.

   امروزه قرار گرفتن بازار در خیابان ورزش، باعث بسته شدن این خیابان به مدّت حدود شش ساعت در روز های سه شنبه می شود و به همین دلیل افرادی که در این خیابان زندگی می کنند، زندگی سختی در این روز ها دارند؛ از این رو قرار است که این بازار به خیابان دیگری انتقال یابد. به نظر می رسد این خیابان، باید خیابان شهید باکری باشد.