پارک جنگلی خسروشاه

 

    پارک جنگلی خسروشاه یا پارک آزادگان ، پس از پارک بزرگ شیخ سلّار خسروشاه، بزرگ ترین پارک این شهر به شمار می رود. تا پیش از ساخت پارک شیخ سلّار در سال 1388 و 89 ، پارک جنگلی بزرگ ترین پارک خسروشاه به شمار می رفت. این پارک به دلیل طرّاحی جالب خود در شهرها و مناطق اطراف نیز معروف است. 

    این پارک در  محل اتّصال خیابان امام امام خمینی جنوبی و خیابان شهید رجائی قرار گرفته است. پارک جنگلی خسروشاه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی میدان آزادگان، به نام آزادگان نیز شناخته می شود. میدان آزادگان نیز نمایی به شکل درخت دارد که در واقع نشانی بر آغاز این پارک از ورودی این میدان است. 

    قبل از ساخت پارک شیخ سلّار، پارک جنگلی خسروشاه رونق خاصی داشت . این پارک طرّاحی جالبی دارد و میز و صندلی هایی در آن به شکل چوب ساخته شده اند. همچنین این پارک دارای درختان جنگلی است و تاب های بزرگ و خانوادگی دارد.همچنین قبلاً دو سرسره برای بازی کودکان داشت که یکی از آن ها دارای پله هایی جالب برای آسان تر شدن رفت و آمد بچّه ها بود و دیگری برای بالا رفتن نردبان داشت. امّا در سال 94 این سرسره ها برداشته شده و جای آن ها را سرسره های جدید پلاستیکی که تقریباً در همه جا فراگیر شده، گرفت. این پارک همچنین آبراهه هایی جالب برای آبیاری درختان سر به فلک کشیده ی جنگلی خود دارد که منظره ی زیبایی را پدید آورده اند. همچنین در برخی قسمت ها پل های کوچکی نیز به شکل چوب بر روی این آبراهه ها ساخته شده اند.  

میدان آزادگان و ورودی پارک جنگلی خسروشاه

چهره ای از تابستان پارک جنگلی خسروشاه

چهره ای از پاییز پارک جنگلی خسروشاه

چهره ای از زمستان پارک جنگلی خسروشاه